Tuesday, August 9

kisah budak tu :)

wee.. dah lama x update en??
lama gila gila gila gila kan?? lek r..
busy r.. maklumlah dak2 study last min utk trial.. cam ni ahh
kibut je.. so baru je g buka blog org.. 
first one to go 


yeah kat blog dia en ada la satu kisah yg menarik ni..
cite dia cam ni.. eh jap ! sebelum baca tu..
peringatan ! cite ni berepisod auu ..
rasanya mcm irfan yg karang kut :)


okay firstly entri ni tiada kena mengena dgn insan yang hidup ataupun yang telah pergi meninggalkan kita,

entri ini hnyalah imiginasi..


haa ini adalah dialog sama laki comot yg hnya mahu dikenali sebagai lelaki comot..
sedikit sebnyak pengenalan tentang lelaki comot,

nama:(lelaki comot)
umur:15 tahun
saiz badan:kurus dan kepeng
haa tu je bole bagi tau..



di suatu petang,hujan turun agak lebat,
basah kuyup di buatnya
perjalan aku dan lelaki comot terbantut yang pada mulanya ingin pulang kerumah
keadaan sekeliling mula sejuk dan kedengaran bunyi guruh bedentum..
maka,berhentilah aku dgn lelaki comot disebuah kedai mamak

lelaki comot:huh hujan lepak mamak kaya ah..
aku:haah en,okay ah lepak smpai teduh dlu ah
lelaki comot:kau nak minum apa?aku belanja
aku:haa kasi kukubima bungkus ais kurang
lelaki comot:haa makan?
aku:takpelah bro,aku diet ni..
lelaki comot:(gelak sambil melemparkan senyuman sindir)
aku:kau asal diam dari tadi?
lelaki comot:mana ada diam,biasa jee..
aku:weh aku kenal kau lama kott bukan tadi baru kenal.
lelaki comot:orang yang suka,dah ada pakwe..
aku:HAHA(gelak besar)
lelaki comot:kau gelak apa,aku serious ni
aku:terdiam,dalam hati berkata'takpernah aku tgok si lelaki comot semarah ni'
sorry ah weh taksengaja dol..
lelaki comot:haa takpe,biasa dah dgn korang yang suka gelak kan org..
aku:eh lepak ah do,tkda niat pun kot weh..apahal?kau tahu en aku tggu perempuan tu(gadis comot)?



aku:haa tahu,asl?dia dah ada pakwe?

lelaki comot:aah dol..sedih aku,aku dah ah rapat en dgn dia..aku tertengok phone dia ada gmbr mamat lain

aku:laa lepak lah dol,perempuan bnyak kan?

lelaki comot:aku nak perempuan tu gak lah..

aku:mehh sini aku ckap dgn kau,nampak tak?yang dia mana pernah hargai kau?lepas dia dah ada mamat tu,kau dia buang..kau dia hina,kutuk,maki smua..sebelum dia dpat mamat tu dia okay je kan dgn kau?perempuan mcm tu baik kau lupakan je..dah ah comot kotor busuk..fikir ah dol,kadang kadang allah saje uji kita,kita nak panas,dia saja turunkan hujan sebab apa?sebab dia nak bagi kita pelangi indah kan?

lelaki comot:kau ckap senang ah weh..aku yang rasa ni...

aku:okay,wanita ni diketegorikan sebagai 'perhiasan' dunia,wanita menjadi perhiasan kepada lelaki..ada hadith dari Abdullah bin Amr bin Ash,bahawa Rasullah bersabda 'dunia adalah perhiasan,dan perhiasan dunia yang terbaik adalah wanita solehah'(hr muslim) perempuan mcm ni lah kita nak bukan yang mcm gadis comot kau yang kita nak...


mcm ni bro patutnya kau suka taknak lepas

bukan perempuan yang semua nak tunjuk,tayang.
*lalu seorang perempuan bertudung labuh*


lelaki comot:fuyooo smpai hadith kau sebut..haa yelah aku try lupakan dia..

aku:bukan try,mmg kena pun weh

lelaki comot:haa insyaallah,thanks weh

aku:tu gunanya kawan kan?HAHA


ni jelah dialog yang dpat ditulis,nak ikutkan mmg bnyak lagi smpai kitaorang balik rumah asyk ckap pasal gadis comot tu..ye memang cinta itu buta,dan juga membutakan..kita manusia takan terlepas dari jatuh kedalam perasaan cinta kerna adam memerlukan hawa untuk melengkapkan antara satu sama lain..
rasa cinta akan lahir dari benci dan cinta akan lahir dari puisi..


*perhiasan disini bukan bererti martabat wanita itu rendah daripada lelaki,tetapi bermaksud wanita ialah perhiasan bagi lelaki sedangkan lelaki berfungsi sebagai tulang punggung wanita*


hargailah orang yang mnyangi anda,sayangilah mereka,jangan tggalkan mereka untuk orang yang anda suka kerena org yang anda suka belum tentu dpat mnyangai anda seperti mereka yang benarbenar mnyangi anda..

well sumpah pnjg en.. irfan en.. cam x kenal.. kalau nak sambungan dia tunngu dia update k :)

xoxo
SyAmImI

Wouldn't It be The Perfect ♥ Crime If I Stole Your Heart And You Stole Mine? =)